Koristi luteina in zeksantina za zaščito oči in kože

Čas branja: 8 minut
Koristi luteina in zeksantina za zaščito oči in kože

Prehrana je bistveni del dolgoročnega zdravja, naše oči in koža pa niso izjema. Približno 79% ljudi, ki živijo z izgubo vida v Združenem kraljestvu, je starejših od 64 let, naše prebivalstvo pa se stara - do leta 2030 bo po ocenah 17 milijonov ljudi starejših od 65 let. [1] To pomeni, da obstaja večja možnost, da bo v prihodnosti še več ljudi imelo pomisleke glede zdravja oči. [1] Poleg tega v letu 2017 Ameriška akademija za dermatologijo Poročali so, da vsak četrti človek vsako leto doživi skrbi za zdravje kože. [2]

Vse to prispeva k pomembni resnici - narediti moramo vse, kar je v naši moči, da podpremo naše zdravje in zagotovimo, da dobimo dovolj hranil, ki podpirajo specific zdravje, vključno z antioksidativnimi karotenoidi, kot so lutein in zeaksantin za podporo oči in kože.

Kaj so lutein in zeaksantin?

Lutein in zeaksantin sta hranila, ki so razvrščena kot karotenoidni pigmenti. Morda ste seznanjeni z drugimi karotenoidi Vitamin A (beta-karoten) najdemo v oranžnih proizvodih, kot je korenje, ali likopen v rdečih proizvodih, kot so paradižnik, lubenica in rdeča paprika. Karotenoidi so pigmenti, ki dajejo barvi našega proizvoda in je v naravi identificiranih več kot 600 karotenoidov. [3]

Vsak karotenoid zagotavlja edinstvene koristi, nekatere pa imajo afiniteto za določena področja telesa. [3] Lutein in zeaksantin sta še posebej koristna za zdravje oči in kože. [3] Karotenoidna hranila so velik del tega, zakaj bi si morali prizadevati za uživanje različnih barvnih proizvodov. Diverzifikacija vnosa prave hrane nam daje prehransko raznolikost, ki je pomemben dejavnik pri ohranjanju zdravja in dobrega počutja.

Lutein in zeaksantin sta znana tudi kot makularni pigmenti. [3] So koristni karotenoidni pigmenti, ki so visoko koncentrirani v makuli, lutein pa se odlaga tudi v koži. [3] Ta dva makularna karotenoida sta po strukturi in koristi zelo podobna. V isti hrani boste pogosto našli lutein in zeaksantin, ki sta na voljo tudi skupaj tablete luteina in zeaksantina in mehke.

Kako delujejo lutein in zeaksantin?

Vizualne koristi teh karotenoidov izhajajo predvsem iz njihove sposobnosti, da pomagajo filtrirati škodljivo modro svetlobo, in zagotavljajo tudi antioksidativne koristi. Zakaj je filtriranje modre svetlobe tako pomembno? Modre svetlobne žarke so krajše in bolj energične kot katera koli druga vrsta svetlobe na vidnem barvnem spektru, zato so modre svetlobne žarke bolj škodljive za naše mrežnice.[4] Modra svetloba je zelo blizu ultravijolični (UV) svetlobi, ki ni vidna človeškemu očesu. Kot UV svetloba, modra svetloba naravno prihaja iz sonca. Elektronske naprave so tudi glavni vir izpostavljenosti modre svetlobe za večino od nas. Več modre svetlobe se oddaja iz pametnih telefonov, tablic, računalnikov, televizorjev in druge elektronike, kot iz katerega koli drugega svetlobnega vira, in ker povprečna odrasla oseba dnevno porabi več kot 11 ur na elektronskih napravah, so se naše stopnje izpostavljenosti eksponentno povečale v primerjavi s prejšnjimi generacijami. [5], [6]

Lutein podpira zdravje kože na podoben način in deloma z zagotavljanjem antioksidantne podpore zdravim kožnim celicam v boju proti oksidativnim poškodbam, ki ključno prispevajo k številnim zdravstvenim težavam kože, vključno s znaki staranja kože. [3], [7]

Koristi luteina in zeaksantina

Lutein in zeaksantin sta splošno znana kot "očesni vitamini", saj je osnovno področje raziskav teh sestavin zdravje oči. Ljudje, ki redno uživajo večje količine luteina in zeaksantina, imajo manj zdravstvenih težav, vključno z očesnimi težavami, povezanimi s starostjo. [8] Toda antioksidativni učinki luteina se lahko razširijo tudi na številna druga področja, vključno z zdravjem in videzom kože. [7]

Lutein in zeaksantin sta močna antioksidanta, ki izkazujeta koristne učinke proti oksidaciji stres dnevnih funkcij in okoljskih vprašanj. [9] To so hranila, ki odstranjujejo proste radikale, in ker poškodbe prostih radikalov pomembno prispevajo k znakom staranja kože in zdravju kože, lahko zaščita pred prostimi radikali pomaga ohranjati zdravo in živahno kožo. [10]

Tudi zanimiva nova študija je povezala višje nivoje luteina z višjim IQ, pri čemer je približno 60% vseh karotenoidov v možganskem tkivu lutein. [11] Torej, če boste dobili dnevni odmerek luteina, boste morda celo naredili pametnejše! [11]

Lutein in zeaksantin za zdravje oči

Vsak dan smo bombardirani z modro svetlobo - od zaslonov digitalnih naprav in naravne svetlobe, ki prihaja skozi naša okna do svetlobe energetsko učinkovitih žarnic. Jemanje lutein in zeaxanthin dodatkov je izjemno koristen način, da ohranite naše oči zdrave v obraz toliko modre svetlobe izpostavljenosti.

Kot smo že omenili, so vizualne koristi luteina in zeaksantina povezane z njihovo sposobnostjo, da pomagajo filtrirati tiste škodljive modre žarke, preden lahko povzročijo škodo. [12] Ko jih zaužijemo, se kopičijo v makuli, ki je območje mrežnice, odgovorno za vid. [9], [13] Makula je tudi področje očesa, ki je najbolj občutljivo na izpostavljenost modri svetlobi. [12]

Morda se vam zdi, da je podobno sončnim ali okenskim barvilom, vendar priporočamo, da nosite sončna očala, saj so vaša prva obrambna linija, medtem ko ste zunaj proti modri svetlobi sonca in UV poškodbam oči. [12]

Poleg svojih prednosti proti izpostavljenosti modri svetlobi so lutein in zeaksantin pokazali veliko obetanja pri zaščiti oči pred zdravstvenimi težavami, povezanimi s starostjo, kar se kaže v manjšem številu pojavov očesnih težav med tistimi, ki uživajo večje količine hrane, ki vsebuje ti makularni karotenoidi. [14] Lutein je povezan tudi s koristmi za nočno opazovanje, saj je ena študija povezala lutein z boljšo vizualno zmogljivostjo ponoči. [13] Posamezniki, ki jemljejo dodatke luteina v obdobju 36 mesecev, so poročali tudi o izboljšanju obstoječih simptomov, povezanih z zdravjem oči, vendar priporočamo, da čim prej začnete z režimom podpore za zdravje oči, da lahko pred začetkom zdravljenja ostanete pred možnimi težavami z očmi. [15]

Lutein in zeaksantin za zdravje kože

Ko gre za ohranjanje zdravja naše kože, je veliko dela proti nam, vendar lahko pomagamo zbrati možnosti v našo korist z ustrezno oskrbo in prehrano. Tako kot so naše oči bombardirane z modro svetlobo, je naša koža nenehno izpostavljena elementom - onesnažen zrak, sončno sevanje in veliko kemikalij v našem okolju in gospodinjskih izdelkih lahko spodbujajo proste radikale in poškodbe kože. [10] Psihološki in fizični stresorji prav tako igrajo vlogo, vključno s prehranskimi vrzeli ali prenajedanjem, uživanjem alkohola in lastnim naravnim metabolizmom, ki ustvarja proste radikale, ki lahko vplivajo na zdravje in videz naše kože. [10]

Lutein in zeaksantin sta velik korak v pravo smer, ko gre za zdravje kože. So močni antioksidanti, ki pomagajo odpraviti škodo zaradi oksidativnih in okoljskih stresorjev. [10] Znano je, da se karotenoidi kopičijo v usnjici in pomagajo pri zaščiti kože. Čeprav se lutein v koži pogosto najde v veliko nižjih nivojih kot nekateri drugi karotenoidi, vsak od njih igra pomembno vlogo in prispeva k večji hranilni vrednosti, da ohrani kožo zdravo. [16]

Doziranje luteina in zeaksantina: koliko luteina in zeaksantina potrebujem?

Glede na Ameriško Optometrično Združenjevečina zahodnih diet ni tako pri luteinu kot pri zeaksantinu, združenje pa priporoča dopolnitev vaše prehrane z vsaj 10 mg luteina na dan in 2 mg zeaksantina na dan, da bi podprli zdravje oči, če je vaša prehrana nizka. [17]

V znanstvenih raziskavah so proučevali odmerke 6,9 mg do 20 mg luteina na dan, odmerke do 15 mg na dan pa varno uporabljali do 2 leti. [18] Zaradi razlik v formulacijah izdelkov vedno upoštevajte navodila na oznaki izdelka, da ugotovite, koliko luteina in zeaksantina morate vzeti.

Samo za primerjavo: skodelica surovega kalaja (enega najbogatejših virov luteina in zeaksantina) vsebuje 22 mg luteina in zeaksantina, tako da ljubitelji kale med nami koristijo dodane makularne karotenoide. [18]Svoj dnevni vnos lahko preverite tako, da si ogledate spodaj seznam virov luteina in zeaksantina.

Kako lahko dobim lutein in zeaksantin?

Najboljši način za pridobivanje luteina in zeaksantina v vaši prehrani je uživanje resničnih živil, ki jih vsebujejo, ki vključujejo veliko temnih zelnatih listov. Kelj vsebuje večjo količino luteina in zeaksantina, medtem ko romine, cela jajca in koruza vsebujejo manjše količine.

Glede na to, da uživanje velikega števila kaleja v vsakem dnevu ni za vse nas, lahko pomagamo zadovoljiti prehransko potrebo po luteinu in zeaksantinu z dodatki, kot je npr. Swanson ultra sinergistična formula za oči z luteinom in zeaksantinom, ki vključuje 20 mg luteina, pridobljenega iz izvlečka cvetov ognjiča, in 2 mg zeaksantina iz sadja paprike. To je preprost in stroškovno učinkovit način, da zagotovite, da boste dobili vaš dnevni odmerek luteina. Nudimo tudi posamezne dodatke 40 mg luteina ali 4 mg zeaksantina če iščete višji dnevni odmerek obeh hranil.

Viri hrane Luteina in Zeaxanthina

Katera živila imajo veliko luteina in zeaksantina? Tukaj je seznam izbranih živil, ki vsebujejo lutein in zeaksantin. [19]

  • Kelj (22 mg na 1 skodelico surovo, 44 mg na 1 skodelico kuhanega)
  • Špinača (6,7 mg na 1 skodelico surovo, 15 mg na 1 skodelico kuhanega)
  • Zeli repa (9 mg na pol skodelice)
  • Zeliščni kolard (8,7 mg na pol skodelice) \ t
  • Brokoli (3,3 mg na 1 skodelico kuhanega)
  • Corn (1,5 mg na pol skodelice) \ t
  • Zelena solata (1,47 mg na 1 skodelico surovega)
  • Zeleni grah (1,1 mg na ½ skodelice)
  • Brstični ohrovt (1 mg v ½ skodelice kuhanega)
  • Jajca (0,3 mg v 2 celi jajci)

Lutein in dodatki zeaksantina

Zaščitite se pred modro svetlobo in poškodbami prostih radikalov z dodatki, ki so posebej oblikovani za zdravje oči in kože. Lahko izberete dodatek samo z luteinom ali pa se odločite za a dodatek, ki vsebuje lutein in zeaksantin za večstransko zaščito.

Swanson Ultra Vision obramba:Ta nova formula vsebuje Lutemax® 2020 in inovativno novo antioksidantno mešanico, vključno z izvlečkom brokolija TrueBroc®, izvlečkom borovnic Mirtoselect® in astaksantinom AstaPure® za povečanje učinkov luteina. Ta revolucionarna formula zagotavlja množico hranil in antioksidantov, ki podpirajo zdrave mrežnice, tako da lahko vaše oči ostanejo udobne in osredotočene danes in vsak dan naprej.

Swanson Ultra Lutein 20 mg:Spodbuja zdrave oči in kožo ter pomaga preprečevati utrujenost oči in naprezanje z 20 mg luteina, ki izvira iz cvetov ognjiča. To je odlična možnost za prilagodljiv odmerek luteina, ko že dobite nekaj luteina v vaši prehrani iz naravnih virov, vendar želite dopolniti vaš vnos, da izpolnite prehranske vrzeli. Ta formula je na voljo tudi v 40 mg luteinskih mehkih gelov če imate raje višji odmerek.

Swanson Ultra Zeaxanthin 4 mg:Utrdite vašo obrambo prostih radikalov za vaše oči in druge vitalne organe z zeaksantinom. * Član družine karotenoidov, Zeaxanthin je močan antioksidant s specifičnimi koristmi za očesna tkiva. in makula očesa. Poleg svoje posebne vloge v zdravju oči, zeaksantin zagotavlja dragoceno zaščito za celo telo. *

Karotenoidi za vid in podporo kože

Pomen prehrane za zdrave oči in kožo ne gre podcenjevati. Prehrana na teh področjih je dolga igra. Torej, začnite skrbeti za zdravje oči in kože, da boste lahko prehiteli potencialne skrbi, povezane s starostjo in življenjskim slogom, ter podprli svoje dolgoročno zdravje in dobro počutje.

* Te izjave ni ocenila uprava za hrano in zdravila. Ti izdelki niso namenjeni diagnosticiranju, zdravljenju, zdravljenju ali preprečevanju kakršne koli bolezni.

Opombe in reference

  1. RNIB Poročilo o stanju v letu 2016(Dostopljeno 22. 1. 2019) [] []
  2. Nova študija je pokazala znatno gospodarsko breme kožne bolezni v Združenih državah. Ameriška akademija za dermatologijo. (Dostopno 15.05.2018) []
  3. Spodbujanje zdravja oči in kože z vnosom naravnega karotenoidnega luteina. Springer Link. (Dostopno 15.05.2018) [] [] [] [] [] []
  4. Dr. Vijaya Juturu na modri svetlobi in lutein: Swanson Health Products Facebook Live Video. (10/23/2017) []
  5. Modra svetloba lahko vpliva na cikel spanja: Vision Service Plan VSPBlog. (Dostopno dne 11.6.2017) []
  6. Američani uporabljajo elektronske medije 11+ ur na dan: Nielsen, preko Statista. (Dostopno dne 11.6.2017) []
  7. Vloga fitonutrientov v zdravju kože. Nacionalna medicinska knjižnica ZDA. (Dostopno 15.05.2018) [] []
  8. Lutein. Medline Plus. (Dostopno 15.05.2018) []
  9. Fotobiologija luteina in zeaksantina v očesu. Nacionalna medicinska knjižnica ZDA. (Dostopno 31.05.2018) [] []
  10. Prosti radikali in staranje zunaj kože. Nacionalna medicinska knjižnica ZDA. (Dostopno 15.05.2018) [] [] [] []
  11. Študija povezuje nivoje luteina z višjim IQ. Sestavine Nutra. (Dostopno 05/16/2018) [] []
  12. Vitamini za oči. Bausch + Lomb. (Dostopno 15.05.2018) [] [] []
  13. Dodatek luteina izboljša vidno zmogljivost pri kitajskih voznikih: 1-letna randomizirana, dvojno slepa, s placebom kontrolirana študija. PubMed. (Dostopno 15.05.2018) [] []
  14. Lutein. Medline Plus.(Dostopljeno 15. 5. 2018) []
  15. Lutein. Medline Plus. []
  16. Pomembne korelacije celotnih karotenoidov s kožo in dermalnega likopena z njihovimi plazemskimi koncentracijami pri zdravih odraslih. Nacionalna medicinska knjižnica ZDA. (Dostopno 15.05.2018) []
  17. Lutein in zeaksantin. Ameriško Optometrično Združenje. (Dostopno 15.05.2018) []
  18. Lutein. WebMd. (Dostopno 15.05.2018) [] []
  19. Koncentracija luteina in zeaksantina v sadju in zelenjavi. Ameriška osnova za degeneracijo makule. (Dostopno 15.05.2018) []

Pustite odgovor

Glavni meni

Nastavitve

  • Valuta
  • Jezik
  • Država dostave
Glavni meni

Mednarodna spletna mesta